Liikuntaraha

Käytäntömme liikuntarahan vastaanottamisessa on muuttunut.

Smartum, Edenred, Tyky, E-passi


MAKSUT SIIRTYVÄT VERKKOON

Niin kuin monet ovat jo varmasti huomanneet alkavat maksukortit ja liikuntasetelit poistua maksupalveluntarjoajien tarjoamista vaihtoehdoista. Maksut ovat alkaneet siirtyä mobiilisovelluksiin ja verkkopalveluihin ja vuoden 2022 jälkeen käytössä ei ole enää muita vaihtoehtoja.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa maksujen kohdalla?

Muutos mahdollistaa palvelun tarjoajia ottamaan käyttöön maksutapoja jotka ovat helpompia ja nopeampia käyttää paikkaan tai aikaan katsomatta. Tulevaisuudessa eri maksutavoilla on mahdollista maksaa suoraan verkkokaupasta ja tämä onkin jo mahdollista Smartumin osalta. Muut palveluntarjoajat tulevat kovaa vauhtia perässä.

Uudet ominaisuudet ja niiden vaikutus toimintatapoihimme.

Maksupalveluiden maksutapojen päivittyminen, Power Gymin järjestelmien päivitys ja verkkokauppamme uudistus mahdollistavat nopeamman ja tehokkaamman maksujen vastaanottamisen ja maksujen seurannan.

-Maksut saapuvat meille nopeasti ja varmasti.
-Käsittelyaika vähenee
-Kuittaamme jo lähetettyjä laskuja maksetuiksi
-Omat laskut ja niiden tilan voi nähdä kirjautumalla verkkokauppaan.

​​​​​​​Tässä neljä isointa muutosta jotka mahdollistavat muutoksen parempaan.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Maksut tehdään tulevaisuudessa samalla tavalla kuin ennenkin, suurin muutos tapahtuu maksujen vastaanottamisessa ja käsittelemisessä. Kuittaamme laskuja lähetysjärjestyksessä maksetuiksi eli tämä tarkoittaa sitä että kuittaamme myös avoimia laskuja maksetuiksi. Tämän mahdollistaa omien laskujen seuranta verkkokaupan kautta ja maksujen käsittelyaikojen lyheneminen.

Maksu vaihe vaiheelta:

1.Asiakas maksaa haluamansa summan käytössä olevalla maksupalvelulla
2.Maksu saapuu Powerille ja se vahvistetaan.
3.Maksavan henkilön tiedot avataan kassaan josta näemme suoraan avoinna olevat laskut.
4.Valitaan maksuun laskut jotka maksettulla summalla saadaan maksettua. Jos summa on suurempi kuin avoinna olevat laskut luodaan lisää laskuja jotta summan täyttyy.
5.Maksu hyväksytään ja maksusta lähetetään asiakkaalle kuitti sähköpostilla.
6.Maksun vastaanottamisesta ja syöttämisestä lähetetään vahvistusviesti s-postilla.
7.Jos summa ei ole riittänyt kokonaisen laskun maksamiseen kokonaisuudessaan lähetetään osittain maksetusta laskusta loppu lasku asiakkaalle heti maksun syöttämisen jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä että suurempia summia maksettaessa maksettava kausi voi olla pidemmällä tulevaisuudessa.


Kysymyksiä ja vastauksia

Miksi loppulasku lähetetään?
-Lasku lähetetään jotta laskutus pysyy selkeänä ja yksi täysi laskutuskausi maksetaan aina kokonaisuudessaan.

Mistä tiedän mikä maksu minulta on maksettu?
-Maksun syöttämisen jälkeen lähetettävässä kuitissa lukee laskun numero jolle maksu kohdistuu. Omia laskuja voi käydä myös tarkastelemasaa kirjautumalla verkkkokauppaamme ja avaamalla omat tiedot.

Mistä tiedän mihin saakka jäsenyyteni on maksettu?
-Maksetut laskut ja laskutus kaudet on helppo katsoa verkkokaupasta.

Mitä jos en voi ostaa haluamaani jäsenyyttä suoraan verkkokaupasta?
-Maksaminen onnistuu heti seuraavasta laskutuskaudesta eteenpäin.

Mitä jos verkkokaupassa ei ole käyttämääni maksutapaa?
-Otathan meihin yhteyttä hamina@powergym.fi saadaksesi lisätietoja.

Mitä jos käytössäni on vielä liikuntaseteleitä?
-Voimassaolevat liikuntasetelit käyvät maksu välineenä normaalisti. Setelit voi jättää salin sisällä sille varattuun postilaatikkoon kirjekuoressa, allekirjoitettuna, omien yhteystietojen kera.



​​​​​​​